Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

WYCIECZKA DO BERLINA

4 grudnia 2018r. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 w Bolesławcu udali się na wycieczkę do Berlina. Opiekunami były Panie: Agnieszka Mikiciuk, Katarzyna Burdzy i Anna Skrabucha. Z Bolesławca wyjechaliśmy o godzinie 7.30. Do Berlina dotarliśmy około godziny 10.30. Wtedy też zaczęliśmy realizować plan wyjazdu. Na początku udaliśmy się na Alexanderplatz. Podziwialiśmy tam strzelistą wieże telewizyjną (Berliner Fernsehturm). Następnie mieliśmy czas wolny, na zwiedzenie Alexanderplatz. Później odwiedziliśmy Marienkirche. Kolejnym punktem programu był spacer piękną ulicą Berlina – Unter den Linden. Obejrzeliśmy znajdujące się blisko niej zabytki-Uniwersytet Humbolta oraz Katedrę Ewangelicką. W różnych częściach miasta spotkać można było pozostałości Muru Berlińskiego. Na końcu alei znajdowała się Brama Bradenburska. Później doszliśmy na Plac Republiki, na którym mogliśmy podziwiać potężny gmach Bundestagu. Ostatni zabytek jaki zdołaliśmy zobaczyć to Pomnik Ofiar Holocaustu. Ostatnim etapem było odwiedzenie niemieckich jarmarków, gdyż właśnie to państwo rozpoczęło tę tradycję. Każdy miał okazję kupić sobie pamiątkę ze stolicy oraz poczuć świąteczny i zimowy nastrój . Do autobusu udaliśmy się około godziny 16.00. Na koniec wycieczki przejechaliśmy jeszcze obok Checkpoint Charlie , czyli najsłynniejszego przejścia granicznego między Berlinem Wschodnim, a Zachodnim. Do Bolesławca wróciliśmy około godziny 20.30